Позитивне реакције на „Ђачке билборде“

rusini-valentina-kolosnjaji-bilbord_660x330

Билборди који су се пре десетак дана појавили у Новом Саду, а на којима су представљени најбољи ученици новосадских основних и средњих школа изазвали су изузетно позитивне реакције како у Србији, тако и у целом региону.

Председник Удржења за промоцију друштвене одговорности Александар Савановић, који је идејни творац пројекта „Учим, знам, вредим“, рекао је Танјугу да су и самом Удружењу изненађени начином на који је јавност у Србији и Региону реаговала на „ђачке билборде“, јер, како је казао, са свих страна само стижу речи хвале.

„Свесни смо да је ово друштво генерално оптерећено наслеђима наслеђима тих ‘веселих деведесетих’ и нисмо очекивали да ће овај пројекат листом наићи на изузетно позитивне реакције. Оно што нас је посебно обрадовало јесте чињеница да је та прича ођекнула и у Београду и у земљама Региона, што говори да су људи у свим тим државана жељни позитивних узора“, рекао је Савановић.

Он је појаснио да је пројекат „Учим, знам, вредим“ реализован од априла до септембра у сарадњи са новосадским средњим и основним школама, са циљем да представи најбоље новосадске ђаке који су у протеклој школској години (2014/2015) остварили најзначајније успехе на републичким и међународним школским такмичењима.

По Савановићевим речима као последица тог конкурса „родило“ се 14 билборда у Новом Саду на којима је представљено тридесетак ученика од укупно шездесет, које су школе пријавиле на конкурс.

„Сам конкурс је био прилично ригидан по питању услова, јер је један од услова био да су ученици освојили једно од прва три места на републичким или међународним такмичењима, тако да су сви пријављени испунили тај услов, али нажалост нису сви представљени на билбордима мада су то апсолузно заслужили“, нагласио је Савановић.

Идеја пројекта је да се, како је рекао, покушају промовисати здраве вредности и да се младим људима понуде неки нови прави узори насупрот онима који им се најчешће нуде поседњих четврт века.

„Данас смо дошли у ситуацију да на четири телевизије са националним покривањем имамо ријалити програме у којима се не промовишу најпаметнији и најбољи, јер за такве на жалост у медијим има јако мало места и ово је био наш покушај да се тим младим људима, нашим суграђанима захвалимо за све успехе које су постигли јер те успехе нису остваривали само за себе и своју школу већ су у најбољем светлу представљали и свој град и своју државу“, истакао је Савановић.

Медијска пажња коју је овај пројекат привукао, по речима Савановића, организаторима је наметнула императив да се са пројектом настави и наредних година јер се, како је казао, мора скренути пажња јавности да поред нас живе способни, паметни, талентовани млади људи о којима се у медијима много не говори.

„Овај вид, да тако кажем, зидног новинарства је врло добар начин да се промовишу праве вредности јер та информација неће бити запажена само пет минута него више дана“, закључио је Савановић и додао да су поменути билборди покушај да се ова наша сурова стварност оплемени неким лепим призорима.

Танјуг