Ово су најотровнији артикли које носимо кући из продавнице сваког дана!

Иако многи не обрате превише пажње на то што пише на налепницама хране које купују, артикли у продавницама нису уопште навини као што делују.

prodavnica-potrosac-kupac-hrana

Иако многи не обрате превише пажње на то што пише на налепницама хране које купују, артикли у продавницама нису уопште навини као што делују.
Ово су намирнице које би требало да избегавате, а ево и објашњена:

Паштете

Паштете спадају у групу производа најлошијег квалитета. За паштете се углавном користи месо најгоре категорије, јер је најјефтиније. Око 50 одсто паштете чини све оно што није месо: вода, масноће, кожице, изнутрице, изолати, скроб, со, зачини…

У њих иде велика количина соли, која се не осећа толико у укусу, пошто се додаје декстроза која маскира укус сланоће. У посебну категорију спадају такозване вегетеријанске паштете од соје, гљива, парадајз… Оне су пуне биљних уља и проценат масноће је често већи него код обичних.

Маргарин

Маргарин је хидрогенизовано биљно уље, најчешће сунцокретово или кукурузно. Процес хидрогенизације подразумева претварање масти из течних у чврсте, а у маргарин се по закону морају додати витамини А, Д и Е како би састав био што сличнији маслацу.

У процесу производње маргарина настају транс масти, за које је доказано да утичу на повећање лошег холестерола ЛДЛ и смањење доброг ХДЛ. Kонзумирање маргарина је због тога повезано са већим ризиком оболевања од кардиоваскуларних болести.

Мајонез

Око 75 одсто мајонеза чини сунцокретово уље. 100 грама мајонеза има више калорија него 100 грама сланине, с тиме што ћете у сланини пронаћи нешто протеина и значајне количине витамина.

Лигхт мајонези имају мање масти, али и даље немају никаквих нутритивних вредности. Мајонез с маслиновим уљем има до 15 одсто маслиновог уља, а остатак је сунцокретово или кукурузно уље.

Топљени сир

У топљеном сиру има око 50 одсто сира, а остало су вода, протеини, масноће, разни додаци и со, које у топљеним сиру има отприлике два пута више него у обичном сиру.

Процесом топљења се убијају све пробиотске и друге бактерије које имају позитивно деловање на наш пробавни тракт. Укратко, топљени сир је далеко калоричнији од обичног.

Замене за чоколаду

Чоколада је сјајна намирница, јер садржи какао који садржи антиоксидансе. Они успоравају старење ћелија и фитонутријенте који могу повећати доток крви у мозак, штите крвне судове, поправљају расположење и концентрацију. Законом је регулисано да производи који немају довољно какаа, не могу да буду декларисани као чоколада већ као какао табла, шећерна табла, замена за чоколаду и слично.

У њима има више шећера, а уместо какао бутера се углавном користе хидрогенизиране биљне масти или палмино уље. Иако права чоколада има око 50 одсто шећера, због високог удела масти не изазива брзу инсулинску реакцију у организму. Унос шећера треба ограничити и препорука је да конзумирате чоколаду са високим уделом какаа.

Енергетски напици

Садрже стимулансе као што су кофеин, таурин и преко 10 одсто шећера, осим ако нису у дијеталним верзијама. У овим производима има знатно више кофеина него у кафи. Стимуланси повећавају крвни притисак, убрзавају рад срца, утичу на квалитет сна и дехидрирају организам.

Kомбинација са алкохолом је опасна, јер енергетска пића делују као стимуланс, а алкохол као депресант. Стимулативни ефекат енергетских пића онемогућава процену колико сте алкохола заиста попили и како то утиче на вас.

Производи од соје

Соја садржи доста антинутријената као што је фитинска киселина, која онемогућава ефикасно усвајање минерала попут гвожђа, цинка и магнезијума. Иако соја има доста протеина, такође садржи и инхибитор метаболизма протеина. Ако нису добро обрађени, сојине протеине наш организам не успева у потпуности да искористити.

Производе од соје посебно би требало да избегавају мушкарци, јер постоје индиције да фитохормони из соје могу смањити производњу тестостерона и повећати производњу неких других хормона карактеристичних за жене.

Нет.хр