Нови возови имаће минимум 300 седишта, подно грејање и барове, а јуриће и до 200 км/час

Министарство саобраћаја и инфраструктуре расписало је јавну набавку електромоторног воза.

Реч је о композицији за брзине до 200 километара на сат, а како сада ствари стоје у најужој конкуренцији наћи ће се кинески произвођачи којима по цени и квалитету тешко ко може да конкурише.

Рок за подношење понуда за испоруку оваквих возова је 15. март. Тражени рок испоруке првог воза је крај октобра, а за додатна два до краја 2021. године.

Очекивани гарантни период за возове је две године од оперативног пријема. Понуђачи морају да обезбеде и обуке за управљање и одржавање возова. Обавеза понуђача је да обезбеди банкарску гаранцију од три процента цене за озбиљност понуде.

– Вредно радимо да Железнице Србије изгледају као железнице неке модерне европске земље и радимо на томе и мислимо да ћемо успети. Радимо на томе како да додатно интегришемо железницу и подигнемо саобраћај – наводи министар саобраћаја Томислав Момировић.

Тражена дужина возова је 100 метара са минимално 300 седишта, подним и грејањем преко бочних зидова, а наведено је да морају имати топлотну и звучну изолацију, ЛЕД осветљење, тоалете и за особе мање покретне, барове за топле напитке, вај-фај систем резервације седишта и системе за звучна и видео обавештења.

– Врло брзо ћемо одавде до Новог Сада ићи за 40 минута. Врло брзо ће грађани видети шта је железница и који су бенефити – напомиње Момировић.

Подсетимо, министар Момировић је 6. јануара потписао меморандум са кинеским компанијама „Чајна релвеј интернешенел“ и „ЦРРЦ корпорејшн лимитид“ и тада је наведено да документ представља основ за потенцијалну набавку путничких возова за брзе пруге.

Курир