Иновације и вредности заједништва су кључ успеха у ери дигиталног предузетништва

Иновације су се и овога пута показале као кључне за пословни раст, а комерцијални успех као пресудни фактор који је Авону обезбедио могућност да одлучно одговори изазовима који су актуелни у свету и код нас.
Држећи се заједништва и изградње добрих односа као темеља свог пословања, компанија је спремна да још одлучније настави досадашње залагање за друштвено одговорно и одрживо управљање бизнисом. О оствареним успесима разговарали смо са Гораном Петровићем, директором компаније Авон за Централну и Источну Европу.

Ова година је била по много чему значајна за Авон. Почетком 2020, постали сте део Натура&Цо групе, чиме је створена четврта највећа беаутy групација у свету и глобални лидер у директној продаји козметичких производа.На који начин је ово велико спајање утицало на организацију пословања, посебно у тренутку када се цео свет суочио са кризом изазваном пандемијом?

Компанија Авон постоји већ 135 година и ове године је постала део групе Натура & Цо.Вредности, култура пословања, циљеви групе и њених чланица су се поклопили са нашим на најбољи могући начин. Обавезали смо се да нашим спајањем створимо компанију која је не само најбоља на свету, већ најбоља ЗА свет. Када имате овакве циљеве пред собом, није вам тешко да доносите одлуке, све долази природно и лако. Удруживањем са Натуром отпочели смо нову еру пословања, у оквиру које смо показали и наш нови идентитет који оживљава најбоље од онога што је бренд одувек био, указујући уједно и правац његовог даљег развоја. Ми се данас још снажније и одлучније залажемо за друштвено одговорно и одрживо пословање, бригу о заједници и женама, њиховим потребама, а све са идејом да мењамо свет набоље.То је нешто што смо у Авон-у неговали и раније, а сада, у оквиру групе, сви ти циљеви добијају и нови смисао.

У компанији Авон сте од самог почетка њеног пословања у Србији. Врло брзо прешли сте на интернационалне позиције и руковођење великим тржиштима. Након америчког, долазите на чело региона Централне и Источне Европе. Шта је играло кључну улогу уовако брзом развоју Ваше импресивне каријере?

Имао сам срећу да сам се придружио Авон-у у периоду врло динамичног развоја и проширења пословања компаније у овом делу Европе. Ту ме је дочекао млади интернационални тим креативних, енергичних и посвећених људи који ће касније постићи изузетно запажене резултате и значајно утицати на даље пословне успехе компаније. Имао сам огромну жељу да учим и да се пословно усавршавам, добре менторе који су у мени препознали таленат и имали жељу да поделе своје знање. Амбиција, уз окружење које мотивише и ментора који усмерава, као и прави став према приликама које се отварају, кључни су фактори за успех сваког од нас.

Рад у Србији, затим широм Централне и Источне Европе до Северне Америке оставио је дубок траг на мој систем вредности и донео богато искуство које ми помаже да боље разумем различите културе и принципе пословања на разлицитим тржиштима и у новој улози.

Рано сам схватио да је креирање додатне вредности за компанију, кроз иновације, један од најбољих начина за пословни и професионални раст и такав приступ је постао заштитни знак свих тимова које сам водио.

Иновације долазе из најразличитијих сфера пословања, од начина на који се воде тимови, система награђивања, преко електронског пословања до дигиталних технологија. Иновације које смо уводили, изазове које смо савладавали, свако постизање раста на тржиштима, додатно су нас оснаживали. Енергија која се ствара успесима је заиста нешто посебно и мотивише вас да будете још бољи.

Колико је за ваш успех заслужна и подршка околине и породице?

Моја породица је мој први тим са којом све одлуке доносим заједнички. Зато је сва динамика која је пратила моју каријеру деловала једноставно,промене нисмо доживљавали као одрицања, него развој свих нас. То је тимски рад, у којем су неопходни разумевање и заједнички циљеви.

Разумевање и заједништво је управо нешто по чему је и компанија препозната на глобалном нивоу, пре свега по друштвено одговорним акцијама коју су посвећене женама. Само током ове године је донирано преко 10 милиона долара у свету и покренуте су бројне кампање попут #изолованаНЕисама, која је била реакција на пораст породичног насиља током карантина. Октобар је већ традиционално посвећен подизању свести о раку дојке. Колико компаније могу да утичу на позитивне промене у друштву?

Циљ који ми као Авон Интернатионал постављамо испред себе је јасан. За нас је комерцијални успех кључни фактор који нам обезбеђује да одлучно одговоримо изазовима који су актуелни у свету и код нас. Начин на који ми радимо подразумева заједништво и изградњу добрих односа – са нашим људима, са екстерним партнерима, љубитељима бренда, све у циљу грађења бољих услова за живот, у свакој заједници у којој послујемо. Посебан фокус стављамо на добробит жена, на светском нивоу до сада смо донирали преко милијарду долара, и то за конкретне ствари. Ми купујемо опрему за болнице, подржавамо организације и пројекте који могу да реше конкретне проблеме. Недавно смо и у Србији донирали средства у оквиру акције за борбу против рака дојке, на коју сам поносан – преко 3,5 милиона динара за подршку женама које су прошле кроз мастектомију. Заиста предано радимо на томе да будемо најбоља компанија ЗА свет и верујем да смо на добром путу.

Претходни период убрзао је процесе дигитализације на свим нивоима, од институционалних до корпоративних, и донео промене читавом свету. Како се све наведено одразило на пословање компаније Авон и каква је стратегија за наредни период?

Наш пословни модел се показао врло релевантним за дигиталну еру, и у тренуцима када треба одговорити на пандемију и прилагодити се новом нормалном – наши сарадници све могу обавити онлајн, и радити кад желе и како желе. Ми настављамо у корак са свим променама, али увек користећи технологију да зближи, а не отуђи људе.То ће бити још видљивије у наредном периоду, поготову са надолазећим трендом ,,гиг’’ економије, где све више људи има и жели парт-тиме послове. Ми смо тај тренд већ успоставили и ширимо на сва тржишта Централне и Источне Европе, као и глобално, на нивоу групе. Створила се позитивна енергија и фокус на дигитално предузетништво. Технологија, као и наша тежња ка јачању односа међу људима, убрзаће развој нашег бизниса.

Годину завршавате лансирањем новог корпоративног идентитета и кампањом под слоганом „Гледај ме сада’’, која истиче неке неочекиване аспекте бренда. На шта сте најпоноснији?

Ми смо један снажан, смео и инклузиван бренд који се бави лепотом на другачији начин, сада само желимо да се то још јасније види – и кроз нови визуелни идентитет, али и кроз начин на који комуницирамо са потрошачима и љубитељима бренда. За почетак, желимо да подсетимо на све наше успехе. Власници смо преко 750 патената – поменућу само последњи, патентирани ПротинолТМ, који је револуционарно откриће у нези коже. Добили смо преко 300 награда запроизводе у претходних неколико година и најпродавнији смо бренд мириса на свету. Ми настављамо да стварамо иновације и развијамо се, посвећени смо даљем улагању у истраживање, развој производа и људи. И даље ц́емо покретати промене и гласно говорити о проблемима који се тичу жена глобално. Разлика је у томе што од сада све то радимо на храбрији и смелији начин, јер желимо да Авон буде ближе свима.

Б92