Крајем године крећу радови на новом ауто-путу Београд – Зрењанин – Нови Сад

– Сваким даном смо све ближи почетку радова који ће променити нашу земљу, а чији ће резултат бити фантастични ауто-пут Београд – Зрењанин – Нови Сад. О детаљима овог капиталног пројекта, чија ће изградња кренути крајем ове године, разговарао сам са челницима предузећа „China Shandong International Economic & Tehnical„, и то са Џанг Ђианчаом, генералним директором, Чанг Сјусјианом, замеником директора и Чи Ченгом из Инвестиционо-развојног одељења. Србији су неопходни путеви, а овај ауто-пут ће, сигуран сам, олакшати живот свим грађанима – написао је градоначелник Новог Сада Милош Вучевић на Инстаграму после састанка с кинеским партнерима.

Аутопут Београд – Зрењанин – Нови Сад више пута је оцењен као инвестициони замајац овог дела Србије, први аутопут на територији Баната и веза са постојећим и будућим аутопутевима у Бачкој и јужно од Београда.

Планом је предвиђено да дужина комплетне будуће саобраћајнице буде 113 километара: Београд – Зрењанин 58 и Зрењанин – Нови Сад 45 километара.

Иначе, Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре објавило је нацрт Просторног плана коридора аутопута Београд -Зрењанин – Нови Сад. Јавни увид у Нацрт Просторног плана подручја посебне намене коридора аутопута Београд – Зрењанин – Нови Сад траје до 25. маја, сваког радног дана у зградама скупштина градова Београда, Панчева, Зрењанина и Новог Сада, као и у зградама скупштина општина Опово, Ковачица, и Жабаљ. Као део нацрта просторног плана, објављена је мапа детаљне трасе пута, чији је почетак на обилазном путу (Северној тангенти), на будућој петљи Овча, источно од садашњег укрштања зрењанинског пута.

У делу од Београда до Зрењанина траса даље води између насеља Јабука и Глогоњ у близини Панчева, где је предвиђена петља Сефкерин/Опово, затим улази на територију општине Опово, а потом и општине Ковачица, где је у непосредној близини тог насеља планирана још једна петља.


Дванаест петљи и три моста
На траси новог ауто-пута од петље „Борча“ до петље „Нови Сад – Исток“, градиће се 12 петљи, два моста преко Тамиша, један преко Тисе и надвожњак преко железничке пруге код Перлеза.

Петље су предвиђене у чворовима Овча, Сефкерин, Ковачица, Орловат, Ечка, Арадац, Жабаљ, Каћ и Нови Сад – Исток, а Зрењанин ће имати три излаза на ауто-пут, у чворовима Зрењанин – Исток, Зрењанин – Север и Зрењанин – Запад. Дужина ауто-пута од петље „Борча“ до крајње тачке на обилазници око Зрењанина биће 58 километара, а од Зрењанина до Новог Сада 45. Пролазиће територијама општина Београд – Палилула, Опово, Ковачица, Жабаљ и градова Панчево, Зрењанин и Нови Сад.


У близини Идвора аутопут прелази Тамиш и улази на територију Града Зрењанина. На половини садашњег локалног пута између Ечке и Орловата предвиђено је укрштање у петљи Орловат, а потом и у петљи Ечка, у зони садашње раскрснице путева за Ечку, Стајићево, Лукићево и Орловат.

У градску зону Зрењанина пут улази кроз појас између насеља Ечка и зоне аеродрома, а потом ободом индустријске зоне „Југоисток” прелази садашњи државни пут I – б реда Зрењанин – Београд и југозападно од насеља Мужља, кроз Мужљански рит, води ка Арадцу.

Нова саобраћајница која је позната као „Војвођанско П”, је од првоботно планиране брзе саобраћајнице на крају “прерасла” у ауто-пут.

Крајем децембра прошле године председник Покрајинске владе Игор Мировић разговарао је са представницима кинеске компаније „China Shandong International Economic„, коју је предводио директор огранка компаније Џанг Ђианчо, о пројекту изградње аутопута Београд-Зрењанин-Нови Сад, као и о могућностима сарадње на новим инфраструктурним пројектима.

– Изградња овог ауто-пута је од огромне важности за Војводину и целу нашу земљу. На тај начин повезаћемо Београд, Зрењанин и Нови Сад и створити услове да многе индустријске зоне добију додатну вредност, што је веома значајно за све грађане – оцењује председник Покрајинске владе Игор Мировић. Он је навео да је реч о једној од највећих кинеских компанија у области грађевине, која је до сада реализовала пројекте у нашој земљи поштујући све рокове, истакавши да је на тај начин стекла значајне референце за реализацију тог великог подухвата.

Џанг Ђианчо је у разговору истакао да ће кинеска компанија у најкраћем року завршити пројектно-техничку документацију, како би што пре почели припремни радови.

Осим изградње новог ауто-пута, планирана је и рехабилитација, модернизација и доградња постојеће мреже државних путева првог и другог реда у зони овог коридора.

Фото: фејсбук

Дневник