Бивши власник АТП Војводина: Низ неправилности у продаји делова фирме у стечају
Бивши власник Аутотранспортног предузећа (АТП) „Војводина“ у Новом Саду, Илија Девић рекао је данас да је у покушају продаје делова тог предузећа у стечају низ неправилности на које држава годинама није реаговала, иако је и сама поверилац.
Девић је за Бету рекао да је стечајни управник Никола Павловић имовину тог предузећа поделио у три целине, сервисни центар, аутобуску станицу и право коришћења земљишта, иако само заједно чине функционалну целину и да су јуче отворене понуде јер нису прихваћене ни примедбе Републичког јавног правобранилаштва и Комерцијалне банке.
Стечајни управник Никола Павловић, иако је правилима продаје предвиђено да присуствује отварању понуда и потпише записник то, како је рекао, није учинио због тога што се налази у болници на лечењу од ковида-19.
Предузеће АТП „Војводина“ продато је на аукцији 2004. године Илији Девићу који је са тадашњом градоначелницом Новог Сада Мајом Гојковић потписао уговор према коме се обавезао да према градским планским документима на плацу предузећа изгради нову аутобуску станицу и сервисни центар, а да по добијању употребне дозволе Град измести аутобуски саобраћај на ту локацију.
Град, међутим, није испунио свој део обавеза, предузеће је отишло у стечај, због чега Девић води више судских поступака, а одштетни захтев је више од 100 милиона евра због инвестиције од 30 милиона евра и изгубљене добити.
„Стечај се водио уз низ неправилности, а суштина је да је држава, иако је и сама поверилац, годинама ћутала и дозвољава да се уништи моја инвестиција“, рекао је Девић за Бету.
Додао је да је 16. марта, дан пре отварања понуда, судија Слободанка Комшић у Привредном суду у Новом Саду одбацила све примедбе како би се „што пре реализовала продаја јер такав криминал нико не би хтео да спроведе, осим садашњег стечајног управника Николе Павловића“.
Девић је рекао да је у „АТП инвестирао тешко зарађени новац који је стекао поштеним радом до 1990. године када су се поштовали закони и да никад није имао никакву политичку подршку нити је узимао државне кредите“ .
Он је рекао да је на локацији те нове аутобуске станице била предвиђена градња хотела и бензинске станице, али да је након што је Град Нови Сад одбио да пресели стару аутобуску станицу на нову локацију, фирма отишла у стечај.
Поступак продаје, према његовим речима биће окончан тек када записник потпише стечајни управник, а претпоставља се да ће му бити однет у болницу, затим се записник шаље Одбору поверилаца да га размотре и ако имају примедбе уложе приговор.
Сервисни центар је, како је рекао, понуђен по почетној цени од 1,44 милиона евра, а процена је да је на њему изгубљена добит око 80 милиона евра.
Девић је рекао и да је имовина која се продаје под теретом хипотека, а да о продаји имовине није било обавештено чак ни Републичко јавно правобранилаштво које, заступа Пореску управу и њена потраживања иако је то законска обавеза.
За куповину дела АТП Војводина, сервисног центра понуду је дала компанија „Матијевић“ од 1,45 милиона евра, а почетна цена је била 1,44 милиона евра.
Сувласник компаније „Матијевић“, Зоран Матијевић рекао је данас да су дали најбољу понуду од 1,45 милиона евра за куповину сервисног центра јер желе да прошире заступство за продају трактора.
„Планирамо да проширимо асортиман наше фирме Агровојводина механизација која је заступник неких марки трактора и преговарамо да узмемо још неке брендове из области пољопривреде и за ту врсту посла локација АТП Војводине нам је идеална“, казао је Матијевић агенцији Бета.
За продају аутобуске станице, као имовине АТП „Војводине“ није било заинтересованих купаца, а за земљиште постоји интересовање.
Бета