ЗА САМО 20 МИНУТА ОД БЕОГРАДА ДО НОВОГ САДА: Шест месеци пре рока завршен најдужи железнички вијадукт у Србији
Најдужи железнички вијадукт у Србији и тунел Чортановци завршени су шест месеци пре рока, а крајем године се очекује и пуштање првих возова којима ће вожња од Београда до Новог Сада трајати 20 минута.
Тунел Чортановци представља две паралелне цеви укупне дужине 2,2 километра, а радови на њему су почели 2017. Вијадукт дужине четири километра протеже се дуж Дунава и почиње од самог тунела. Министар грађевинарства, инфраструктуре и саобраћаја Томислав Момировић приликом обиласка радова рекао је да је ово велика победа Србије.
– Ово је најсложенији грађевински подухват на целој деоници пруге од Београда до Будимпеште. Београд и Нови Сад генеришу 65 одсто бруто друштвеног производа, та два града ће до краја године бити спојена најмодернијом и најбржом пругом. Најбољи домаћи инжењери су радили на овом пројекту – нагласио је министар.
Истакао је и да је ово најзахтевнија инвестиција Владе Србије у овом тренутку у технолошком и грађевинском смислу.
– Мало је оваквих пруга у Европи, а овај тунел и вијадукт су нешто што ће се изучавати на грађевинским факултетима у наредним деценијама. Поносан сам на овај пројекат и захвалан сам људима који су ово изградили, ја сам овде један мали шраф. Ово је најтежа деоница која је представљала проблем. Последњих 30-40 година нисмо извели овакав грађевински подухват – рекао је Момировић и захвалио се „РЖД интернешенелу“, свима који су радили на овом великом подухвату, директору „Инфраструктуре железнице Србије“ Небојши Шурлану.
Мансурбек Султанов, директор руске железнице, објаснио је значај овог амбициозног пројекта јер је направљен један од најдужих железничких мостова у Европи:
– Кад је почео пројекат, Александар Вучић је дао процену рада руских железница на основу претходних пројеката у Србији и рекао је да „руска железница ради као швајцарски сат“. Имамо консултанте у Немачкој, Италији, јер руска железница гради по европским нормама и гради у самом срцу Европе.