Упозорење Поште Србије: “Продавци дају погрешне инструкције када роба треба да стигне купцима”
(Бета) – Пошта Србије саопштила је данас да се грађани и поште у региону, па и у Србији, поново сусрећу са проблемом да продавци често дају погрешне инструкције за праћење пошиљака, због чега купци немају праву информацију о томе када роба треба да им стигне.
“Имајући у виду раст броја пошиљака генерисаних интернет трговином након попуштања глобалних мера за сузбијање пандемије коронавируса, скрећемо пажњу да се грађани и поште у региону, па и у Србији, поново сусрећу са ситуацијама да продавци често дају погрешне инструкције за праћење пошиљака, због чега купци немају праву информацију о томе када роба треба да им стигне”, наводи се у саопштењу.
Додаје се да нерегистроване поштанске пошиљке које су због ниске цене и најзаступљеније, не стижу увек као пошиљке из Кине, већ их кинески трговци често шаљу преко логистичких центара широм света, па се тако дешава да оне у Србију и остале
државе региона долазе из Литваније, Летоније, Турске, Соломонских Острва, Холандије и других земаља.
У том процесу, како се наводи, кинески оператори означавају да је нерегистрована пошиљка стигла у земљу одредишта чим роба напусти Кину, односно логистички центар у некој од тих држава, а што у већини случајева практично значи да је пошиљка
предата авио компанији на превоз или се налази у транзиту.
“Истичемо да ‘Пошта Србије’ на својој територији корисницима пружа услуге без икаквог застоја, а приспеле пошиљке из међународног саобраћаја уручују се примаоцу одмах након приспећа и спроведених царинских процедура, сходно назначеним адресама прималаца.
У циљу успостављања дугорочне стабилне испоруке пошиљака из Кине, Пошта Србије иницирала је директне преговоре са кинеским националним оператором, а додатно убрзање токова интернет трговине очекује се од јануара 2022. године, најављеним увођењем директне авио линије Аир Сербиа за Пекинг.
“Скрећемо пажњу корисницима и да број пошиљке који купац може добити од продавца из Кине, а који почиње словном ознаком У (друго слово у распону од А-З) плус девет цифара и на крају има кодну ознаку земље порекла, није број за праћење већ представља бар-код ознаку која се уноси како би се обезбедило пружање прекограничних цариснких најава”, наводи се у саопштењу.
Додаје се да то значи да, без обзира на присуство У идентификатора, сагласно важећим међународним прописима, за нерегистроване пошиљке није предвиђена опција праћења.
Уколико купци, како се наводи, желе да прате статус својих пошиљака, приликом интернет куповине треба да одаберу опцију испоруке са регистрованим праћењем.