15 трикова којима маркети наводе купце да потроше више пара
Да ли сте се икада запитали како нас супермаркети и робне куће манипулишу да потрошимо више и купимо ствари које нам нису заиста потребн? Постоји читав низ тактика и стратегија којима продавци наводе муштерије да потроше више новца, а ево неких од њих
1. Већа колица
Не брините, не смањујете се, већ су колица све већа. Што већа колица за куповину, то вероватније да ћете потрошити више. Према неким студијама, повећање колица доводи до чак 40% веће куповине по особи. Размислите и држите се корпе.
2. Очишћено и исецкано воће и поврће
Воће и поврће спремно за конзумацију изгледа привлачно, нарочито оних дана када нас све мрзи и само желимо нешто да поједемо и извалимо се у кревет после напорног рада. Међутим, оно представља једну од најгорих понуда. Истраживања су показала да исечено поврће може бити вишеструко скупље од веће количине коју ћемо реално, врло лако сам исецкати и опрати.
3. Производи на каси
Да ли сте се икада запитали зашто се сви ти слаткиши и жваке налазе на каси? То је једна од стратегија која нас наводи да у последњем тренутку купимо још нешто док се досађујемо у реду.
4. Миришљави производи и пекарице на улазу
Цвеће, козметика и пекаре често се налазе на улазу у супермаркет. Зашто? Јер стимулисање чула мириса ће нас орасположити и вероватно изазвати глад и слична помамна осећања, због чега купујемо импулсивније.
5. Честа промена распореда
Таман сте помислили да знате где је шта, кад оно, све су опет испремештали. Немојте да се нервирате, радње то раде намерно, јер када не знате где се налази производ који тражите, провешћете више времена у маркету и већи број производа ће привући вашу пажњу.
6. Скупи производи у нивоу главе
Најскупљи производи обично се налазе у висини главе, јер то су заправо артикли које маркет жели да купите. Увек баците поглед доле, наћи ћете јефтиније производе који можда нису брендирани, али раде исти посао.
7. Основне потрепштине стоје позади
Производи који су нам неопходни за живот скоро увек стоје позади, а никад у предњем делу радње. То је зато што маркети желе да прођете читаву продавницу пре него што стигнете до потребног артикла. Тако је већа шанса да ћете успут видети нешто што вам „треба“.
8. Kлуб картице
Рецимо да сте „поносни“ носилац чланске картице вашег локалног маркета. Размислите, то је само још један начин да маркет обезбеди вашу лојалност као купца.
9. Шарениш на улазу
Ако вас при уласку у маркет запљусне талас разнобојних производа, знајте да маркет жели да подигне ваше расположење како би купили што више. Студије су показале да естетски ефекат боја одређује наш приступ куповини и утиче на општи утисак о продавници.
10. Психолошки ефекат цена које се завршавају деветкама
Цена од на пример 999 или 499 динара може утицати на то да перципирате цену као мању него што заиста јесте. Зато увек заокружите пре него што размислите.
11. Промоција бесплатним узорцима
Бесплатни узорци наводе купце да пазаре производ који нису намеравали да купе пре него што су пошли у маркет. Поред тога, дегустација код неких људи ствара осећај да су обавезни да производ купе, а ако ништа, свакако отвара чула и чини нас „похлепнијим“ на куповину.
12. Kуповина на велико
Можда мислите да ћете уштедети ако купујете на велико, али будите свесни да то значи и да ћете конзумирати више него обично, што је управо оно на шта супермаркети полажу наду.
13. Музика
Да ли сте приметили да у маркетима никад не пуштају узбудљуву и брзу музику? То је зато што маркет жели да се опустите и што спорије разгледате производе. Научно је доказано да спора музика утиче на човека тако што успорава његове моторичке активности.
14. Десет за 1000
Десет ствари за хиљаду динара звучи као сјајна понуда. Ипак, студије су показале да се на тај начин не уштеди ништа више него када се купује на акцији све за 100, с тим што људи најчешће пре „загризу“ ову понуду и купе оно што им не треба него што купују једну потребну ствар за 100 динара. То је зато што маркети успевају да нас убеде да је у питању сјајна понуда коју не смемо пропустити.
15. Kружни рафови
Производи који се налазе на кружно распоређеним полицама најчешће су најскупљи. Окруженост психолошки утиче на човека и изазива осећај такозваног „обавезног необавезног избора“.
Њузвик