Млади највише користе интернет за друштвене мреже и “четовање”
Више од 90 одсто младих у Србији између 14 и 29 година најчешће користе интернет за комуникацију са пријатељима и за друштвене мреже.
Резултати истраживања међу младима које су у Србији спровели Демостат и ЦеСИД, а која је објављена у студији Фондације Фридрих Еберт, Млади у Србији 2018/2019 која је део целине регионалног истраживања обављеног у десет земаља југоисточне Европе показују да две трећине младих глобалну мрежу користи ради тражења информација и школе, као и слушања и скидања музике и размене садржаја, док скоро половина испитаника неретко игра онлајн игре.
Нешто мањи проценат користи електронску куповину и банкарство интензивније, док више од половине младих понекад купи нешто преко интернета.
„С обзиром на скромну медијску и рачунарску писменост и усредсређеност на атрактивне садржаје који не захтевају превише пажње, интернет потпирује ширење лажних вести и популистичке идеологије. Да би се овај ризик смањио, потребно је радити на повећању медијске и рачунарске писмености“, један је од закључака објављене студије.
Како се даље наводи, млада генерација у Србији, упркос томе што је незадовољна стањем у друштву, није заинтересована за политичка дешавања, нити је вољна да учествује у јавним пословима, већ је, уместо тога, усредсређена на свој приватни живот.
„Млади су забринути за будућност и финансијска питања, али су уједно и одлучни да, свако за себе, пронађу пут ка бољем животу, а многи од њих тај пут виде у исељењу у иностранство“, истиче се на сајту Демостата.
Данас