Вербић: Анализира се оправданост веронауке

Министар просвете Србије Срђан Вербић изјавио је да ће анализе ефикасности часова веронауке и грађанског васпитања показати њихову оправданост и да је таква процена давно требало да буде урађена.

Министар Вербић је за РТС рекао да би требало направити приоритет – шта је потребно у програму, а шта није неопходно.

Вербић је рекао да је он, с обзиром на то да тај проблем није решен годинама, преузео задатак да подсети све остале у систему шта су њихове формалне обавезе.

дјаци скола просвета уценици 5

Бета/Град Шабац

„Ако будемо имали нови наставни план и програм у марту, онда ће од 1. септембра ђаци ићи по том новом планом у школу“, рекао је Вербић.

Вербић сматра да је данас школама неопходно више ваннаставних активности.

Потребно је да ђаци развијају тимски дух, да учествују у различитим манифестацијама, да имају секције, да сами бирају какве садржаје желе, не мора све да буде на часовима, навео је министар просвете, науке и технолошког развоја.

„Мислим да има много тога што није неопходно и да наставни програм може да буде битно мањег обима, али да се томе што је мањег обима посвети више пажње“, напоменуо је Вербић.

Такође је указао да немају све школе по хиљаду ученика и да наставници не могу увек да бирају у коју ће школу отићи.

„Понекад у тој школи има мало ђака и свега неколико одељења и уколико они желе да укрупне свој фонд часова и дају свој пун допринос онда то једино могу ако им омогућимо да се кроз додатну едукацију оспособе да предају још неке предмете“, рекао је Вербић.

Вербић је рекао да је највећи проблем данашње науке у Србији дописивање на радове, али и проблем тога што има превише аутора на одређеним радовима и што је некима „по неким неписаним правилима обезбеђено место на раду“.

Тај проблем желимо да решимо кроз рад одбора за етику, нагласио је Вербић.

Танјуг